Aktiivne ja tervislik eluviis – pere kõrvalt ja tasuta? Muidugi!

Aktiivne ja tervislik eluviis – pere kõrvalt ja tasuta? Muidugi!

Kati Voomets 09.07.2019

Populaarses rahatarkuse grupis #Kogumispäevik keskendutakse juulis tervisespordile. Grupis jagatakse nõuandeid, kuidas harrastada aktiivset ja tervislikku eluviisi nii, et see ei teeks auku rahakotti.

Kindlasti on paljude peast käinud läbi mõte, et tahaks elada aktiivsemalt ja tervislikumalt, aga … Alati leidub agasid, miks midagi mitte teha. Kuidas aga samm-sammult olla aktiivsem? Oma nõuandeid jagab grupi liige ja treener Kadri Leesment.

1. Liigu punktist A punkti B võimaluse korral kondimootoril

Võib ju arvata, et kui elad Tallinnas, on see väga halb mõte, kuna igale poole jõudmine võtab nii kaua aega. Tead mis? Tipptunnil liigud kesklinnas sageli jalgsi, rattal, rulal, rulluiskudel ja muude vahenditega edasi palju kiiremini kui autoga ummikus istudes. Sul on perekohustused? Kaasa ka pere liikumisse! Mine lastele lasteaeda järele rattaga ja utsita ka lapsed ratta selga. Teine variant on liikuda osa vahemaast ühistranspordiga ja teise osa kondimootoril. Võimalusi on jalaga segada.

2. Treeni hommikutundidel

Kiire elutempo või suured transporti vajavad toidukotid ei luba kondimootoril liikumist? Leia aktiivseks eluviisiks aega muul ajal kui pärast tööpäeva, näiteks hommikul, kui teised pereliikmed magavad veel õndsat und. Pane jooksutossud jalga ning tee üks pooletunnine jalutus- või jooksutiir. Juba varajastel tundidel paitavad suvised päikesekiired vaid lisavad motivatsiooni! Kõigest pool tundi Sinu päevast ning Sinu keha ja tervis tänavad Sind.

3. … või õhtutundidel kogu perega

Kuna suvisel ajal rõõmustab päike meid ka pärast tööd, siis miks mitte teha koos perega midagi aktiivset? Jalutage õhtusöögiks parki piknikule, haarake kaasa lendav taldrik, sulgpallireketid või jalgpall ja olge koos aktiivsed. Muidugi ei ole soovitatav päris täis kõhuga jooksma hakata, seega valige õhtusöögiks midagi kergemat ja sööge väheste koguste haaval, et jaksaksite kaasavõetud vahendeid ka päriselt kasutada.

4. Pööra tähelepanu ka kondimootori kütusele

Oled vahel tundnud pärast mõnda toidukorda väsimust või raskustunnet? Ilmselt on midagi paigast ära selle kütusega (või kütuse kogusega), mida organismile annad. Suvi on suurepärane aeg võtta aeg maha. Püüa seda siis sel aastal tehagi, et saada iseenda kohta rohkem teada ja õppida, kuidas toetada tervist toiduga, mida Sinu organism vajab. Siit tuleb suvine lugemissoovitus: Tagli Pitsi ja Kristin Salupuu „Tervislik toitumine”. Niisamuti on suvine aeg täiuslik selleks, et saada enda või vanaema aiast tasuta ning hoole ja armastusega kasvatatud värskeid köögivilju ja marju. Need on raamatu kõrvale ideaalsed kaaslased. Ja loe kasvõi kogu perega, igaüks saab endale kasulikke mõtteid.

5. Plaani aega iseendale

Perega veedetud aeg on hindamatu, aga püüa süsteemselt aega leida ka iseenda jaoks, näiteks nagu eelpool välja toodud pooletunnine hommikune jalutuskäik või sörk. Vaid Sina oled enda keha ja tervise peremees ning keegi teine ei hoolitse Sinu eest nii, nagu saad seda teha ise. Eriti suvisel perioodil on loendamatult võimalusi aktiivse eluviisi harrastamiseks ja seda täiesti tasuta. Näiteks teevad Nike treenerid terve suve Tallinnas, Tartus ja Pärnus Nike Training Clubi välitreeninguid, mis on kõigile jõukohased ja keskenduvad üldise füüsilise vastupidavuse parandamisele. Võta sõber kaasa ja tule ka! Rohkem infot leiad aadressilt treenime.ee.

6. Järjepidevus – jah, selles on võti

See on eelmise jätkupunkt. Igas tervislikus harjumuses, nii söömises kui ka treeningutes, tuleb olla järjepidev. Püsima jäävad vaid pikemal perioodil sisse harjutatud tervislikud harjumused. Proovi olla pere kõrvalt valitud tegevustes järjepidev, näiteks valmista endale ise järgmise päeva lõunasöögid (vastavalt valmistamise keerukusele võib sellele kuluda vaid 10 minutit).

7. Ära alusta kõigega korraga!

Me kõik oleme ilmselt seda viga teinud: homsest hakkan pidama dieeti, alustan hommikujooksude rutiiniga, lähen lapsega õhtul randa sulgpalli mängima jne. Saavutad sellega vaid päris korraliku stressi. Meie keha ei ole valmis tegema kõiki muudatusi korraga (isegi, kui Sa arvad, et see on võimalik). Alusta ühest asjast ja rahulikult. Näiteks püüa kolmel päeval nädalas leida pool tundi hommikul aktiivseks liikumiseks, jalutuskäiguks koeraga või rahulikuks sörkjooksuks. Sealt edasi saad liikuda juba suuremate eesmärkide suunas.

 

Kui soovid rohkem väärt nõuandeid, liitu #Kogumispäeviku grupiga Facebookis.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kui jätkate veebilehe sirvimist või vajutate „Jah, nõustun“ ikooni, siis nõustute küpsiste kasutamisega. Teil on võimalik loobuda antud nõusolekust igal ajal, muutes kasutatava seadme seadistusi ja kustutades salvestatud küpsiseid. Tutvuge ka meie meie küpsiste kasutamise eeskirjaga..