5 põhjust, miks peaksid detsembris olema sTARTUp Day ärifestivalil

5 põhjust, miks peaksid detsembris olema sTARTUp Day ärifestivalil

Eelmise aasta detsembris üllatas Tartu enneolematu koostööprojektiga. Tartu Ülikooli, Tartu linna ja kohaliku start-up kogukonna koostöös sündis suurejooneline ärifestival sTARTUp Day. Ligi 3000 osaleja ja 45 esinejaga ületas sündmus kõik ootused ning tõusis esimese aastaga Baltikumi suurimaks ärifestivaliks.

Sel aastal tõstetakse latt veelgi kõrgemale. sTARTUp Day 2017 toob 8. detsembril Tartusse sadakond esinejat. Ürituse raames seatakse üles ka suur demoala, kus idufirmad nii Eestist kui ka välisriikidest saavad esitleda oma uusimaid tehnoloogiaid ja leiutisi. Nende jaoks, kes veel kahtlevad, kas minna või mitte, panime kokku 5 põhjust, miks festivalil osaleda.

1. Festivalimelu

sTARTUp Day ei ole tavapärane ärikonverents. Üheks päevaks muudetakse AHHAA keskus tõeliseks start-up mekaks. Neljal laval kõnelevad maailmatasemel esinejad, demoalal tutvustavad end kümned innovatiivsed idufirmad ja Tartu Ülikooli Ideelabori Pitching laval leiavad aset erinevad äriideede võistlused. Lisaks põhipäevale leiab aset hulgaliselt eel- ja järelüritusi, nagu EstBAN juubeligala, rahvusvaheline moeturg ja erinevad koolitused.

2. Teemad brändimisest kosmosetehnoloogiani

sTARTUp Day teemadevalik on lai ja midagi põnevat leiab igaüks. Kokku on festivalialal 4 lava ja kogu programm on jaotatud teemaplokkideks, mis toovad kokku oma valdkonna asjatundjad nii Eestist kui ka välisriikidest. Käsitletavad teemad varieeruvad seinast seina: tootearendus, biotehnoloogia, andmete turvalisus, masinõpe, sport ja kosmosetehnoloogia jpm.

3. Hulgaliselt inspiratsiooni ja praktilisi teadmisi

Festivali peateema on „From Zero to Hero“, mis koondab edulugusid ja õppetunde väheste vahenditega alustanud ettevõtjatelt ning inspireerib osalejaid suurtele tegudele. Erilise atmosfääriga on lava Swedbank Firelight, kus leiavad aset siirad vestlused ja „lõkkeäärsed“ arutelud. Kavas on ka teemablokk fuckup stories, kus edukad ettevõtjad oma ebaõnnestumisi jagavad ja osalejate küsimustele vastavad. Lisaks toimub festivalialal kümmekond seminari, kus väikestes gruppides praktilisi oskuseid õpitakse. Näiteks eelmisel aastal harjutati seminarides läbirääkimiste pidamist, arutati hinnastamise strateegiaid ning sotsiaalmeedias raha teenimise võimalusi.

4. Võimalus ise lavale astuda

Kui kuulaja roll Sind ei rahulda, on võimalus ka ise lavale astuda. Laval Pitching toimuvad terve päeva jooksul erinevad äriideede võistlused, kus idufirmad oma äriideid esitlevad ja omavahel mõõtu võtavad. Lisaks korraldatakse sel aastal kõnevõistlus, mille kolmel võitjal on võimalus festivalipäeval suurele lavale astuda ja TED Talksi stiilis kõne pidada.

5. Networking ja järelpidu

sTARTUp Day toob kokku 2500 avatud ja intelligentset inimest erinevatest valdkondadest. Nende seas on ettevõtjad, investorid, turundajad, tudengid, teadus- ja innovatsioonihuvilised jne. Selleks, et uute kontaktide sõlmine libedamalt läheks, on festivalialal spetsiaalne networking ala ja kasutusel uudne kohtumiste eelkokkuleppimise rakendus. Päeval sõlmitud kontakte saab tugevdada järelpeol, mis toob kokku festivalikülastajad, Eesti populaarseimad muusikud ning hulgaliselt üllatusi.

Kuna Swedbank on sTARTUp Day kuldsponsor, ootame Sind Tartusse, et saada osa selle aasta kõige ägedamast ärifestivalist.

Lisainfo: www.startupday.ee