Eesti jaekaupmehed arendavad e-kaubandust

Ardo Pajur 02.06.2016

Swedbanki värske kaubandusettevõtete küsitlus näitab, et Eesti jaekaupmehed on tuleviku suhtes mõõdukalt optimistlikult meelestatud. Käivet plaanib kasvatada rohkem kui pool küsitlusele vastanud jaekaupmeestest ning keskmiseks käibe kasvuks oodatakse tänavu 4,4%. Kasumlikkuse paranemist prognoosib 42% vastanutest.

Swedbanki kaubanduse sektori juht Ardo Pajur tõi uuringutulemusi kommenteerides välja, et küsitletud ettevõtted plaanivad kaubanduspinda suurendada vaid napilt 4% võrra. „See on ka loogiline, kuna e-kaubanduse kiire areng ja müügipinna madal tootlikkus pärsivad vajadust kaubanduspinda suurendada,“ selgitas Pajur. „Laienemisest olulisemaks peetakse e-kaubanduse arendamist, kulude optimeerimist ning tööd kaubavaliku muutmisel.“

Kuula: Ardo Pajur ja Swedbanki majandusanalüütik Urmas Simson räägivad sellest, kuidas Eesti kaupmeestel läheb Kuku Raadio majandussaates Buum

Pajuri sõnul peab täna e-poodi umbes iga kolmas kaubandusettevõtja: „Enim e-kaubandusega tegelevaid ettevõtteid leidub kodumasinate ja elektroonika ning spordi- ja vabaajakaupade müüjate seas.

Jaekaupmehed investeerivad e-kaubandusse

Swedbanki uuringus osalenud jaekaupmehed prognoosivad e-kaubanduse osakaalu tõusu müügitulus 1,8 protsendini  2016. aastal; 2015. a tegelik osakaal oli 1,1 protsenti.

Mingi graafik

 

„Eesti ettevõtete e-kaubandusele lisanduvad tarbijate ostud välismaistest e-kauplustest ja just selle osaga peavad meie jaekaupmehed üha tõsisemalt konkureerima ja arvestama oma müügikanalite arendamisel,“ märkis Pajur. Eesti Panga statistika andmetel tegid Eesti residendid deebet- ja krediitkaartidega välismaistes e-poodides makseid kokku 295 miljoni euro ulatuses.

Kaubandusettevõtete uuring näitas veel, et kiire palgakasv ja tihe konkurents sunnivad meie kaupmehi efektiivsust tõstma ning uusi müügikanaleid arendama. „Koguni 73% ettevõtetest plaanib teha olulisi investeeringuid,“ lisas Pajur.

Swedbank korraldas kaubandusettevõtete küsitluse neljandat aastat järjest. Uuringus osales 241  Eesti jaekaubandusettevõtet  kogukäibega 3,43 miljardit eurot – mis moodustab veidi enam kui poole kogu sektori käibest – ja mediaankäibega 1,42 miljonit eurot.