Ristemäe talu: kuidas väiketalunik kaubaga kliendini jõuab? (video)

Ristemäe talu: kuidas väiketalunik kaubaga kliendini jõuab? (video)

Igal Eesti suuremal laadal ja messil on vähemalt üks lett, mille ees järjekord justkui ei vähenekski. See on Ristemäe talu lett, mille Presidendi kilu pakkumine on niivõrd ahvatlev, et inimesed on valmis kannatlikult järjekorras ootama. Kes hiljaks jäävad, need ka ilma jäävad!

Ristemäe talu noorperemees Erkki Aiaste ainult muigas ja nentis rahulolevalt: „Ega siin muud saladust polegi kui see, et tuleb inimestele müüa kaupa, mida nad osta soovivad!“

Ja kaup, mida väiketalu pakub, on ülimalt mitmekülgne. Letil on näiteks pipra- ja meekurk, soolatud võiriisikad, seenesalat, marineeritud kilu ja kartulivorst ning erinevad mahlad, siirupid ja hoidised. Väga populaarsed on ka särtsakad moosid, eesotsas küüslaugu- ja tšillimoosiga ning kõrvitsa-viskimoosiga. Ka hapendatud küüslauguvõrsed on menukad!

Presidendid kiidavad!

Talu absoluutne hitt-toode on aga „Presidendi kilu“, mille üheks suurimaks fänniks on olnud Toomas Hendrik Ilves. „Talle hakkas meie toodang väga meeldima ja hiljem tellis Kadrioru lossi kokk seda lausa kilode kaupa,“ tundus Erkki Aiaste uhkust ja lisas: „Seevastu Soome messil käies külastab Ristemäe letti pea alati endine president Tarja Halonen, kes ostab hapendatud küüslauguvõrseid. Võime reklaamlausena öelda, et presidendid meie tooteid tõepoolest armastavad.“

Tegelikult on aga selleks, et oma toodet müüa, vaja märksa enamat kui head reklaamlauset. Ristemäe talu noorperemees annab kolm olulist soovitust, mida alustav väiketalunik võiks arvestada:

1. Vali hoolikalt, mis laatadele ja messidele lähed

Erkki Aiaste sõnul on kümneaastase praktika jooksul selgunud, millistel laatadel ja messidel läheb müük hästi ja millistel mitte. Need laadad, kus juba esimesel aastal kuigi hästi ei lähe, järgmisel aastal Ristemäe talu letti enam ei näe. Juba kümme aastat järjest on talu olnud kohal Viljandi ja Viru folkidel, Mardilaatadel Eestis ja Helsingi Kaablitehases, Maamessil, Aiandusmessil ja Turismimessil. Oma kaupa on müüdud ka laulupeol ja öölaulupeol ning hapukurgi ja kiluga on kohal oldud isegi Buduaari turul ja Jõhvi kontserdimajas. „Juba tavapäraseks on saanud kõikvõimalikud taluturud ja ka Tallinna Kaubamaja osturalli. Oleme oma toodetega seal, kus on inimesed. Nii lihtne see ongi!“ muigas Aiaste.

2. Käi uuendustega kaasas

Aiaste sõnul ei kujutaks ta väiketalunikuna tänapäeval oma elu ilma makseterminalita ette. „Esialgu proovisime ilma selleta, aga ühel hetkel mõistsime, et enam nii ei saa. Ühel laadal märkasime, et tänu makseterminalile võitsime kohe kolmsada eurot käibes juurde. Väga-väga paljud inimesed loobuvad ostust, kui kuulevad, et ei saa kaardiga maksta. See kõik oleks kaotatud raha,“ kinnitas Aiaste, kes kiitis Swedbanki nutiterminali: „See sobib eriti hästi just laadakaupmehele! Mahub mugavalt taskusse, sellega on väga kiire ja mugav makseid vastu võtta ja inimestele väga meeldib, et puudub ka paberkviitung.“

3. Nutikalt mõtlemine on pool võitu!

Tootevalikus vaatab Ristemäe talu toodangust vastu väga palju innovaatilisi tooteid. Näiteks noori kuusevõrseid mee ja maasikatega, kartulikooki ja meepaprikat. Inimesed armastavad ka nende küüslauku, pekki ja hapukurki. Vahepeal on valikusse kuulunud ka näiteks melonivein, suvel aga kuum mais. „Tootearendus toimubki pere keskel. Püüame mõelda väljaspool kasti ja tulla välja uudsete lahendustega, nii suudame teistest eristuda. Tooted, mis ei müü, võtame valikust välja,“ sõnas Aiaste, kes soovitas kõikidel külastada erinevaid laatasid ja messe, sest sealsed maitseelamused viivad keele alla!