Tallinna hotelliturg mahutaks juurde uusi tegijaid

Mari Sukk Mari Sukk 05.10.2016

Eesti on turistide ligimeelitamisel olnud üsna edukas ja selle aasta esimese seitsme kuu kokkuvõttes on majutusasutustes ööbimised kasvanud 7%. Tallinna hotelliturg saab tänu selle aasta suvel uksed avanud Hilton Hotelile uut arenguhoogu juurde ning uusi majutusasutusi mahuks siinsele turule veelgi.

Hotelliturg on tubade arvult püsinud stabiilne

Tallinna majutusasutustes pakutav tubade arv ei ole viimase seitsme aasta jooksul oluliselt muutunud. Alates 2009. aastast on majutuskohtade arv püsinud 7000 juures ja seda vaatamata hotellisektori suhteliselt headele finantstulemustele ja tubade täituvusele.

Keskmine täituvus Tallinna majutusasutustes on viimase viie aasta jooksul ulatunud üle 60%, 2015. aastal lausa 64,5% – see tähendab lihtsustatult hotellile täismaja neljal ja poolel päeval nädalas. Nii head näitajad on meie hotelli-operaatorite kõva töö tulemus: pingutatud on nii klientide leidmiseks kui teenuse kvaliteedi tagamiseks.

Hotelliäris mängib meil suurt rolli hooajalisus. Nii küündib näiteks juulis Tallinna majutuskohtade täituvus lausa 85 protsendini ja ööbida soovijal on suvel Tallinnas üsna raske vaba kohta leida, eriti kui toimumas on mõni suurüritus. Samas jaanuaris ja veebruaris võib täituvus langeda alla 40%.

Suur suvine nõudlus ööbimiskohtade järele on hinnad üles kruvinud ning valikuvariandid praktiliselt olematuks kahandanud. Hiltoni tubade lisandumine Tallinna hotelliturule on tervitatav ning samas mahus uusi tulijaid või olemasolevate tegijate laiendusi mahuks mõni veelgi. Eelkõige on oodatud tulijad, kes pakuvad ülemaailmset lojaalsusprogrammi, spaa-kompleksi või muu meelelahutusega ööbimiskohale lisaväärtust, ja ideaalis meelitavad Eestisse uusi turiste.

Arusaadavalt selleks, et Eesti oleks sihtkohana turistidele huvipakkuv ja konkurentsivõimeline võrreldes naaberturgudega, peaksid üheskoos panustama erinevad osapooled, alates riigi poolt tehtavatest suurtest otsustest ning lõpetades sõbralike kohalikega tänaval. Eelkõige on olulised Eesti turustamine väljaspool, hea transpordiühendus ning atraktiivne meelelahutus kõige laiemas mõttes.

Huvitavaid fakte:

  • Tallinn majutab 50% Eestit külastavatest turistidest, kes jäävad siia ka ööbima, kuid Tallinnas asub 35% Eesti hotellitubadest;
  • 42% turistidest saabub Tallinna Soomest, järgnevad Venemaa ja Läti.