Tagasi
Aprangalt kehvad müügitulemused

Aprangalt kehvad müügitulemused

Esimeses kvartalis langes grupi poodide kogumüük eelmise aastaga võrreldes 43%, 21,9 miljoni euroni. Müük sai kannatada uute liikumispiirangute tõttu ning on võrreldav 10 aastat tagasi saavutatud tasemega.

Hoolimata kehvast müügist, suutis ettevõte tänu läbimüügist sõltuvale muutuvale kulukomponendile oma tegevuskulusid hästi optimeerida. Personalikulud vähenesid eelmise kvartaliga võrreldes 7,6%, viies keskmise töötajate arvu Apranga börsiloleku aja madalaimale tasemele, ca. 19 inimest 1000 ruutmeetri kohta. Ettevõtte hea kohanemisvõime ning mõningased riigi toetused aitasid kulumieelse ärikasumi EBITDA langust võrreldes eelmise aastaga pidurdada 33%-ni ehk 2,2 miljoni euroni, mis ületas meie ootust 0,4 miljoni euro võrra.

Apranga tugev ärimudel

Kuna Balti riikides on paljud poed taas avatud, või üsna pea taasavatakse, tõotab II kvartal ettevõttele tuua mõnevõrra paremaid tulemusi. Lisaks on poodide sulgemise tõttu tarbijad lükanud riiete ostud edasi perioodi, kui poed uuesti avatakse ning see võib tekitada Apranga toodetele pandeemiajärgselt lisanõudluse. Negatiivseid riske aitab Aprangal taandada nende ärimudel, mis lubab kulusid kohandada vastavalt tulude muutustele.

Tõstsime hinnasihi 2,1 eurole

Jätsime oma 2021. aasta müügiootuse 2020. aasta tasemele, 170 miljonile eurole. Madalamate tegevuskulude, peamiselt vähenenud tööjõukulude tõttu, tõstsime oma 2021. aasta EBITDA ootust 8% võrra, 27,4 miljonile eurole. Samuti parandasime pikaajalist EBITDA väljavaadet 8% võrra ja müügitulemusi 5% võrra. Kõrgemate ootuste tõttu tõstame oma hinnasihi 2,1 euroni (eelmine hinnasiht 1,90 eurot), mis hindab Apranga 2021. aasta ettevõtte väärtuse/EBITDA suhtarvu 5,6- kordseks. Säilitasime Aprangale Neutraalse investeerimissoovituse.

Tutvu kindlasti Swedbanki soovituste taustteabega!

Käesolevas artiklis toodud väärtpaberi soovitus või sihthind baseerub analüüsil, mis sai valmis 30.04.2021 kell 13:21 ning mis avaldati 30.04.2021 kell 13:22, ent mis ei pruugi olla viimasena avaldatud analüüs. Viimati avaldatud väärtpaberi soovitus või sihthind on kättesaadav Swedbank AS aktsiaanalüüsi üksuse tasulise analüüsiteenuse tellijale.

Märksõnad: Apranga