Tagasi
Küsin alati sõbralt, kas Sul reisikindlustus on ikka tehtud!

Küsin alati sõbralt, kas Sul reisikindlustus on ikka tehtud!

22.07.2019

Mina olen Hanna ning teen praktikat Swedbank P&C Insurance AS kahjukäsitluse osakonnas. Sellel nädalal räägin, kuidas sattusin praktikale kahjukäsitluse osakonda ning milline näeb välja minu igapäevatöö.

Ämmaemandusest pangandusse

Gümnaasiumis hakkasin üha rohkem mõtlema, mida peale kooli edasi teha. Mõtteid oli palju, aga süda kutsus kõige rohkem ämmaemanduse juurde. 2017. aasta septembris olingi Tartu Tervishoiu Kõrgkooli ämmaemanduse uhke esimese kursuse tudeng. Teisel aastal peale sünnituspraktikat sain aga aru, et ämmaemandaks olemine ei ole ikkagi see, millega tahan oma perele leiba teenima hakata. Võtsin koolist akadeemilise puhkuse ning järsku tekkis mul päris palju vaba aega. Ema mainis, et Swedbanki varakindlustuse kahjukäsitluse osakonda otsitakse praktikanti – mõtlesin, et miks mitte proovida oma kätt mõnes täiesti teises valdkonnas. Esitasin avalduse ja seejärel kutsutigi mind vestlusele, mis läks üle ootuste hästi. Mulle pakuti kohta kahjukäsitluse osakonna reisitiimis ning kuigi suurem osa praktikante tuleb majja suvekuudel, siis alustasin mina oma teekonda Swedbankis juba jaanuari lõpus.

Esimesed praktikapäevad olid täis elevust ning põnevust – sain endale uksekaardi, õigused tööks vajaminevatesse programmidesse ning muidugi tutvusin ka uute töökaaslastega. Käsi südamel saan öelda, et mul on kõige lahedamad, humoorikamad ja abivalmivad töökaaslased, keda minusugune roheline praktikant võiks tahta.

Millega tegeleb kahjukäsitluse osakond?

Kahjukäsitluse osakond koosneb erinevatest valdkondadest: autod, reisid, kodud. Mina olen praktikal reisitiimis. Peale reisikindlustuste tegeleb minu tiim tegelikult ka isikukahjude, töötuse ja töövõimetusega ning ostukindlustusega.

Mul on palju erinevaid ülesandeid. Kui ma praktikat alustasin, siis alles õppisin kindlustusliike ning põhiliselt koostasin arveid. Mida aeg edasi, seda rohkem erinevaid ülesandeid lisandus. Praegu tegelen peamiselt uute kahjuavalduste registreerimisega. Registreerin nelja erinevat liiki kahjuavaldusi – reisi-, laenumakse-, krediitkaardi- ning ostukindlustusi. Kõikidel kindlustustel on oma tingimused ning erinevad viisid, kuidas avaldust registreerida. Töö nõuab suurt süvenemist, sest õige klient tuleb siduda õige kindlustuspoliisi ja krediitkaardiga. Sõltuvalt juhtumist tuleb küsida klientidelt ka õigeid dokumente, et juhtumi saaks edasi suunata kahjukäsitlejale. Kõige raskem töö juures ongi detailsus – iga ülesande juures on palju detaile, mida tuleb jälgida.

Reisikindlustuse kahjuavalduste registreerimisel puutun kokku väga paljude erinevate juhtumitega. Kahjusid on seinast seina – katkistest mobiiltelefonidest, kohvritest ja arvutitest kuni hilinenud pagasite ja veel paljude teiste kahjudeni.

Oletame, et Swedbanki klient Mart, kes on teinud enne reisi endale reisikindlustuse, on puhkamas palmide all.  Järsku astub Mart endale ootamatult jalga merisiili ning samal õhtul pillab kogemata maha oma mobiiltelefoni. Kuna Mart tegi endale enne reisi reisikindlustuse, siis saame teda aidata, aga kui merisiilile oleks hoopis Kadri, kellel reisikindlustust tehtud ei ole, peale astunud, ei saaks me kahjuks teda ka parima tahmise korral midagi teha. Praktika käigus mõistan üha rohkem reisikindlustuse olulisust – kunagi ei tea, millal meiega midagi juhtuda võib.

Reisitiim tegeleb lisaks reisikahjudele ka töötuse ning töövõimetusega. Kui kliendil on näiteks oma kodulaenule sõlmitud laenumaksekindlustus ning ta koondatakse päevapealt, siis vastavalt tingimustele hakkame kliendile tagasiulatuvalt ning päevapõhiselt maksma töötuse või töövõimetuse perioodi eest kindlustushüvitist, kuni klient saab jälle tööle minna. Minu ülesanne on vastavalt töövõimetuslehtedele või Töötukassa teatistele koostada klientidele arveid, mille põhjal neile makstakse eelnevalt mainitud kindlustushüvitist.

Oma igapäevatöös suhtlen päris palju meie klientidega. Küsin neilt vajaminevaid dokumente ning nõustan erinevates küsimustes. Olen õppinud, et klientidega suheldes peab olema empaatiline ning kannatlik. Kuigi suhtlen päevas mitmekümne kliendiga ning lahendan sarnaseid juhtumeid, siis tean, et iga kliendi jaoks on just tema mure kõige olulisem ning kliendile tuleb läheneda personaalselt.

Mis edasi?

Paljud minu tuttavad, kes kuulevad, et olen viimased pool aastat olnud praktikal Swedbankis teevad tihti suured silmad, sest ämmaemandus, mida ma varem õppisin, tundub pangandusest nii kauge. Aga tegelikult selleks, et Swedbanki praktikale tulla, ei pea üldse majandust õppima. Elus tulekski võtta vastu erinevaid pakkumisi, sest iga väljakutse annab nii palju juurde.

Olen oma praktikaga väga rahul, olen saanud juurde nii palju uusi teadmisi, kogemusi ja ka tuttavaid. Kui keegi minu perekonnast või sõprade seast räägib reisile minekust, küsin ma alati: „Kas Sul reisikindlustus on ikka tehtud?“.

Esimesel septembril istun taas koolipinki. Seekord lähen Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli õendust õppima, sest meditsiin on liiga sügaval südames. Olen kindel, et kooliaeg Tallinnas tuleb põnev ja väljakutseterohke. Swedbanki praktika kindlasti mööda külgi maha ei jookse, isegi kui ma tulevikus panganduses ei tööta. Nii nagu pangas, tuleb ka õenduses inimestega suhelda ning empaatiavõimet on praktika mulle kõvasti õpetanud.

Aitäh Sulle, kes Sa võtsid aega ja lugesid, mida teeb üks kahjukäsitluse praktikant Swedbankis. Mina jään igal juhul ootama juba järgmist nädalat ning uut praktikalugu!

Märksõnad: Praktikablogi