Lahe koolipäev Pärnus!

Poolt hääli: 440

Hääletamine lõppenud

Lahe koolipäev Pärnus!

Kuressaare Gümnaasiumi 5.d klassi õpilaste valitud klassireis viib meid unistustes puhkama kuurortlinna Pärnusse. Saare elu võlud on imeline loodus, merelõhn ja adruharjad. Värske õhk on tasuta ja looduses oleme palju ringi rännanud. Sel aastal algatasime klassiga projekti "Prügiralli", mille raames loodust koristamas ja uudistamas juba käime. Mandrile ja linna satume harva, seda eelkõige seetõttu, et Saaremaalt üks kõik kuhu sõitmine on kallis. Võttes kõike seda arvesse otsustasime ühiselt, et 11-12-aastaste Saaremaa (loodus)laste jaoks on unistuste klassireis hoopis linnas midagi lõbusat tehes. Seega on meie reisi esmane eesmärk võimalikult vabas, põnevas ja lõbusas keskkonnas ühiselt aega veeta. Kuigi oleme varem, seoses teatritrupi esinemistega, ka mandrile reisinud, siis oleks see esimene nn välisreis, kus me üksteise seltskonda ilma esinemisnärvita nautida saaksime. Oma esimesel kohtumisel #meiereis planeerimisel sai selgeks, et ainuüksi sõit Saaremaalt Tartusse maksaks meile ligikaudu 800.- eurot. Seega pidime piirduma lähema sihtkohaga. Pärnu sobib selleks ideaalselt! Julgeme end iseloomustada küllaltki kokkuhoidva klassina, kuid paraku kimbutavad ka meid mõnikord ealised iseärasused, mis tekkinud ühtsustundele paratamatult mõju avaldavad. Tahaksime, et poiste ja tüdrukute vahel valitseks igavene harmoonia! Seepärast olemegi planeerinud päeva, kus nii poistel kui ka tüdrukutel võiks olla ühiselt lõbus ja põnev.

Kuressaare Gümnaasiumi 5.d klass

Sihtkoht või sihtkohad

Pärnu linn

Reisi eesmärk

Reisi kava ja kirjeldus

Plaanime reisi juunikuu algusesse, esimene võimalus selleks on 3. juunil. Meie soov on veeta üks lahe koolipäev Pärnus. Sihtkoht ja tegevused on paika pandud õpilaste huve ja soove arvestades. Päevakava: 7.30 Alustame sõitu Kuressaare Gümnaasiumi eest. 8.30 jõuame praamile. 10.00 (orienteeruvalt) jõuame Pärnusse ja külastame Pärnu Kardikeskust, kus valime klassiõhtu paketi. See sisaldab endas iga õpilasele 12 min võidusõitu, privaatset peoruumi, karastusjooke ja snäkke, auhindu kolmele kiiremale. 12.00 ajal sõidame edasi veekeskusesse Tervise Paradiis. Valime koolipaketi, mis sobib meile suurepäraselt, kuna sisaldab ka lõunat. Keskuses viibime 3 tundi. NB! Kuressaare Gümnaasiumis on ujumisõpetus kehalise kasvatuse tunni osa kuni 12. klassini, seega on ujumise algõpetus ja rohkemgi veel kõikidel õpilastel omandatud. 15.00 ajal lahkume veekeskusest ja suundume enne koduteele asumist läbi ostukeskusest, kus huvilised koduteele joogi (söögi) kaasa haarata saavad. 16.00 alustame koduteed. Õpilased on eeldatavasti rahulolevad ja väga väsinud. 17.00 jõuame praamile ja buss peatub koolimaja ees poolteist tundi hiljem ehk 18.30 oleme jõudnud tagasi Saaremaale, Kuressaare Gümnaasiumi ette.

Projektimeeskonna tutvustus ja tööjaotus

Projektiga tegelesime kohe algusest peale kogu klassiga ühtse meeskonnana. Tähtaegu ja õiget kurssi aitas hoida klassijuhataja. Arutelud toimusid üldiselt klassijuhataja tundides, konkreetsemaks läksime väiksema grupi huviliste ja kaasarääkijatega. Selleks saime ühel esmaspäevasel õhtul koolis kokku (Markus, Mikk, Belinda, Emma, Geito, Mairon, Ott, Eleriin, Emma-Liisa, Moona). Otsisime ühiselt internetiavarustest ideid ja võimalusi, panime mõtted kirja ja esitlesime neid üksteisele, pidevalt jälgisime eelarvet. Jõudsime järelduseni, et paljud hullud ideed rebivad eelarve lõhki. Lõpuks palus õpetaja meil ära otsustada, kas soovime reisi loodusesse või linna, see tingimus aitas meil kitsamalt mõelda. Demokraatliku hääletuse tulemusel selgus, et paljud meist unistasid aktiivsest reisist linna. Rahalistel kaalutlustel välistasime Tartu, lõpuks ka Tallinna. Ühiselt avastasime Pärnu ja otsisime sealseid põnevaid ettevõtmisi. Kõike seda tegime üksmeelselt arutledes. Õpetusliku eesmärgi tarvis valisime ka kolm reisijuhti, kellel ülesanne anda teel Pärnusse ülevaade Pärnu Kardikeskusest (Mikk), Tervise Paradiisist (Uku) ja Pärnu linnast (Emma-Liisa). Video koostamise vundamendiks sai räpp, mille mõtles välja Geito- klassivend, kes meist kõigist (ka õpetajast) mitmeid ägedaid räpitekste loonud on. Ühiselt hakati mõtlema, milline video räpiga kokku sobib. Kuna loos mainitakse kõiki meie klassi õpilasi, siis oligi iga õpilase enda idee, kuidas ta videos nähtav olla soovib. Video filmis ja monteeris kokku meie klassijuhataja Lelet.

Õpitulemused

Peale unistuste klassireisi on iga 5.d klassi õpilane mitmete kogemuste ja oskuste võrra rikkam, mõned märksõnad saavutatust: ühtsustunde suurenemine (meie jaoks kõige olulisem), julgus ja võimalus proovida uusi asju (kardisõit on ligi 80% õpilastele uus kogemus), oskus käituda uutes olukordades, viisakus, tutvumine Pärnu linnaga, taskuraha planeerimine (inimeseõpetuse tunni ülesanne arvestada kaasavõetava taskuraha suurus/vajadus/kasutus), planeerimisetapist saadud kogemused väljasõidu korraldamisest- milliseid aspekte tähele panna, internetist informatsiooni otsimise oskus, hinnapäringu kirjutamine, eelarve koostamine, selle järgimine jm + teadmine, et mida rohkem inimesi, seda rohkem arvamusi ja mõtteid- kuidas valida välja üks konkreetne sihtkoht klassireisiks? Võti on austav suhtumine üksteisesse, demokraatlik valimissüsteem ja kompromissid!

Reisi eelarve

960

Reisi eelarve kirjeldus

Eelarve koostamise võtsime kohe suurelt ette- maksimaalseks summaks 40.- eurot õpilase kohta nagu konkursi tingimused ette nägid. Teadsime, et suurim summa kulub transpordile, seega alustasimegi transpordi planeerimisest. Nii mõnigi sihtkoht kukkus juba selles etapis ära. Järgnevalt kulud: -kõige rohkem raha kulub transpordile, buss Kuressaare-Pärnu-Kuressaare 310.- + praamipiletid (edasi-tagasi 2x 1.50.-)= 3.- x 24= 72.- = 382.- -Pärnu Kardikeskuse klassiõhtu pakett (täpsem kirjeldus eelpool) 15.- x 24 = 360.- -veekeskuse Tervise Paradiis klassipakett koos lõunaga 9.50.- x 24= 228.- Seega kõik kulud kokku: 382.- + 360.- + 228.- = 970.- eurot. See teeb ligikaudu 40 eurot ja 40 senti õpilase kohta. Kuna eelarve on veidi lõhki, siis uurisime, kuidas kulusid vähendada- leidsime, et veekeskuses on iga 16. õpilane tasuta, seega võidame veel 9.50.- Kui see võtta maha lõplikust summast, jääb alles 960.50.- (kokku õpilane 40 eurot ja 2 senti), siis mahume kokkuvõttes eelarvesse. Puuduoleva summa (0,50.- senti) saame tasuda sügisel kogutud klassiraha hulgast.

5 nippi raha säästmiseks
  • Bussi amps kodust kaasa
  • Ettenähtud päevase koolilõuna raha eest bussi ampsu ostmine.
  • Tekkinud taara esimesel võimalusel raha vastu vahetada.
  • Kaubanduskeskuses valida vaid eluks tingimata vajalike kaupade vahel (soovitavalt söödav).
  • Vältida praamil kohvikut ja poodi!
3 võimalust, kuidas reisiks lisaraha teenida
  • Kevadine metsaistutusprogramm
  • Kooli talveaias kohviku avamine ja õnneloosi müümine
  • Klassi teatritrupiga kevadkontserdil esinemine
3 mõtet, mis tekkisid pärast Rahatarkuse lühivideo vaatamist
  • Unista suurelt ja lase hulludel mõtetel oma pähe pesa teha!
  • Loe raamatuid siis oled edukusele suure sammu lähemal.
  • Mõtle hoolega läbi kõik ülesanded mida eesmärkide saavutamiseks täitma pead!