Koolinoored otsivad Bright Minds programmis lahendusi reaalsetele probleemidele

Koolinoorte äriideede konkursil Bright Minds osalevad noored said jaanuari alguses võimaluse kohtuda ettevõtjatega. Speed Date-tüüpi motivatsioonipäeval said noored oma ideedele tagasisidet 30 eri mentorilt. Selgus, et suures osas otsivad noored lahendusi iseenda igapäevaelus ettetulevatele probleemidele.

Mentorina osales teiste seas Swedbanki turundusjuht Arno Pae, kelle sõnul jäi kohtumisest kõlama see, et noortel on palju ja häid ideid. „Ideed tulevad peaasjalikult noorte enda elust. Nad otsivad võimalusi teha oma elu paremaks ja seeläbi meie kõigi elu natukene paremaks. Just kooliga seotud ideed olid kõige huvitavamad, neil on sellega otsene kokkupuude ja noored oskavad sealseid probleeme püstitada,“ rääkis Pae. Tema sõnul on koolinoorte mõtted väga tehnoloogilised, samal ajal aga füüsilised ja praktilised. „Silma paistavad need ideed, kus tehnoloogia ja asjad on seotud, IoT-tüüpi mõtted.“

Samuti mentorina osalenud TTÜ Avatud Ülikooli juhataja Mati Lukas märkis, et Eesti noored tahavad hästi palju äppe teha:„Õpiäpid ning töövihikute ja õpikute äppidesse viimine on hästi populaarne. Aga reeglina on neil kõigil keeruline vastata küsimusele, kust tuleb raha?“.

Pae hindab väga noortega kohtumiselt saadud kogemust. „See on väga põnev. Kiiresti on vaja läbi mõelda, kuidas ühe või teise ideega edasi minna. Seejuures on oluline mitme osapoole koostöö ning alustamiseks erinevate partnerite ja võimaluste leidmine. Prototüüpide loomine, Prototroni tüüpi ettevõtmistega koostöö – seda on kõigile vaja,“ lisas Pae ja rõhutas, et koostöö on see, kuidas edasi minna.

Noorte mentordamine ja toetamine on üks koolinoorte äriideede konkursi Bright Minds kandvatest suundadest. Lukase sõnul on koolinoorte mentordamine väga hea idee. „Mida nooremalt ideed tulevad ja mida varem nendega tegelema hakatakse, seda parem. Kui osakame noortele nõu anda ja mingi asi ka lendama läheb, siis see on väga tore. See on võib-olla parem koolitus ja kasvatus kui kool pakubki,“ tõdes ta.

Bright Minds innustab noori ettevõtlusega alustama

Kokku osales motivatsioonipäeval 200 õpilast ja 30 mentorit. Mullu novembris alguse saanud Bright Minds kolmas hooaeg on tänaseks jõudnud poole peale, toimunud on ligi pooled maakondlikud koolituspäevad. Oma äriideed peavad koolinoored esitlemisküpseks saama märtsikuuks, ideede esitamise tähtaeg on 1. märts, finaal toimub sama kuu lõpus.

Bright Minds on TTÜ Mektory Tehnoloogiakooli ja Swedbank koostöös 2015. aastal alguse saanud üle-eestiline programm, mis tutvustab põhikooli- ja gümnaasiumiõpilastele start-up maailma ja julgustab noori oma ideid ellu viima.