Tagasi
Kuidas teha viipemakset? (video)

Kuidas teha viipemakset? (video)

Mis on viipemakse? Viipemakse on tavapärase maksega võrreldes veelgi kiirem viis pangakaardiga maksmiseks.

Kuidas teha viipemakset?

Viipemakset saab teha viipekaardiga – see on uus puutevaba tehnoloogiaga pangakaart, mis võimaldab kuni 10-euroste ostude eest tasuda ilma kaart makseterminali panemata ja PIN-koodi sisestamata. Kaardiga tuleb vaid viipemakse märgistusega makseterminalile viibata ja makse ongi tehtud.

Kus saab teha viipemakseid?

Viipemakseid saab teha kohtades, kus märkad vastavat tähistust. Sama sümbol on ka viipemakse võimalusega kaartide peal. Viipekaardiga saab maksta nii Eesti kui välismaal: erinevates riikides võib viipemakseks lubatav summa olla erinev. Seega tasub enne reisi tutvuda sihtriigis kehtivate viipemakse tingimustega.

Kuidas alustada?

  1. Kui oled uue puutevaba tehnoloogiaga pangakaardi pärast tellimist kätte saanud, aktiveeri see internetipangas ja veendu, et „Luba viipemaksed“ kastikeses on linnuke.
  2. Viipemakse võimalus aktiveerub, kui esimest kaarditehingut tehes sisestad kaardi pangaautomaati või makseterminali ja kinnitad tehingu PIN-koodiga. Järgmiste tehingute käigus saad juba viipemakse võimalust kasutada.
  3. Soovi korral saad viipemakse võimaluse mobiili- või internetipangas kiiresti välja või uuesti sisse lülitada. Muudatus jõustub, kui järgmist kaarditehingut tehes sisestad kaardi pangaautomaati või makseterminali ja kinnitad tehingu PIN-koodiga.

Aga kui viipemakse ebaõnnestub?

Kui viipemakset mingil põhjusel teha ei õnnestu või tasutav summa on suurem kui 10 €, siis pane kaart makseterminali ja sisesta PIN-kood nagu tavaliselt.

Kas viipemakse on turvaline?

Viipemaksed on turvalised. Makse sooritamiseks tuleb kaart makseterminalile väga lähedale asetada ja hoida, kuni terminal teeb piiksu. Enne viipe tegemist veendu, et terminalis on kuvatud õige summa. Ära luba teenindajal kaarti enda kätte võtta! Pistelise kontrolli raames tuleb aeg-ajalt ka mõni väiksem ost PIN-koodiga kinnitada.

Kui viipemakse funktsiooniga pangakaart kaob või varastatakse, blokeeri see koheselt mobiilipangas või helista meie nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310. Ettevõtte pangakaardi sulgemiseks tuleb helistada numbril 613 2222.

Täpsema info ja kaardi kohtadest üle Eesti, kus saab teha viipemakseid, leiad siit.