Mida on vaja teada lapsele Smart-ID avamiseks?

Kirke Metsa 28.01.2019

Lapsed alates 7. eluaastast saavad mobiili- ja internetipangas kasutada isikutuvastuseks Smart-ID lahendust ja seda täiesti tasuta.

Algklassilapsed internetipanka tihti ei satu, kuid mobiilipangast oma kontojäägi vaatamine on mugav ka neile. Nii on ka lapsevanemal hõlpsam, sest laps ei pea helistama emale-isale, et teada saada, kui palju on kaardil raha. Kuidas laps ja mobiilipank kokku sobivad, saad põhjalikumalt lugeda siit.

Smart-ID registreerimiseks peab nii alaealisel kui lapsevanemal olema Eesti isikukood. Smart-ID jaoks ei pea olema tingimata Eesti telefoninumber, sest Smart-ID konto on telefoni mitte sim-kaardi põhine.

Kuidas avada lapsele Smart-ID, kui lapsel puudub ID-kaart või Mobiil-ID?

Kui lapsel puudub ID-kaart (alates 7a) või mobiil-ID (alates 15a), saab alaealistele ehk noorematele kui 18-aastastele Swedbanki klientidele vormistada Smart-ID Swedbanki kontoris. Selleks peab alla 18-aastane isik tulema pangaesindusse koos oma seadusliku esindajaga. Kaasa tuleb võtta alaealise ja lapsevanema isikut tõendav dokument (pass või id-kaart) ja lapse nutiseade.
Aja kokkuhoidmiseks tasub enne pangaesindusse tulekut oma nutiseadmesse Smart-ID rakendus alla laadida Google Play‘st või App Store’ist. Vajadusel saab seda teha ka koos pangatöötajaga.

Kuidas avada lapsele Smart-ID, kui tal on olemas ID-kaart?

1. Laadi lapse nutitelefoni Smart-ID äpp App Store’ist või Google Play‘st. Ava äpp ja järgi instruktsioone kuni selle hetkeni, millal palutakse minna Smart-ID registreerimise veebilehele reg.smart-id.com.

2. Ühenda oma arvuti külge ID-kaardi lugeja ja ava arvuti veebibrauseris reg.smart-id.com.

3. Palu lapsel reg.smart-id.com lehel oma ID-kaardiga sisse logida. Selleks on tarvis teada tema ID-kaardi PIN1 parooli.

4. Seejärel tuleb lapsel reg.smart-id.com lehele sisestada telefoni ekraanil Smart-ID äpis kuvatav kood, lisada enda kontaktid ning saata lapsevanemale Smart-ID avamise kinnituskiri. Kirja saab edastada meili teel või mõne muu kanali kaudu samalt veebilehelt.

5. Ava lapsevanemale laekunud kinnituskirjas olev link ja allkirjasta enda Mobiil-ID või ID-kaardiga lapse Smart-ID kasutamise tingimused ja taotlus. See võtab mõne minuti.

6. Smart-ID hakkab lapse telefonis tööle paari minuti jooksul pärast taotluse allkirjastamist lapsevanema poolt.

Kuidas avada lapsele Smart-ID, kui tal on olemas Mobiil-ID?

1. Laadi lapse nutitelefoni Smart-ID äpp App Store’ist või Google Play‘st. Ava äpp ja järgi instruktsioone .

2. Äpp annab teate, et Smart-ID registreerimiseks on tarvis lapsevanema luba. Selleks tuleb lapsel Smart-ID äpist saata kinnituskiri meili või mõne teise suhtluskanali kaudu lapsevanemale.

3. Ava lapsevanemale laekunud kinnituskirjas olev link ja allkirjasta enda Mobiil-ID või ID-kaardiga lapse Smart-ID kasutamise tingimused ja taotlus. See võtab mõne minuti.

4. Smart-ID hakkab lapse telefonis tööle paari minuti jooksul pärast taotluse allkirjastamist lapsevanema poolt.

Laps saab interneti- ja mobiilipanka kasutada siis, kui lapsevanem on talle vastava lepingu sõlminud. Teenust pakub Swedbank AS. Tutvu teenuste tingimustega www.swedbank.ee ja konsulteeri pangatöötajaga.