Mida on vaja teada lapsele Smart-ID avamiseks?

Mida on vaja teada lapsele Smart-ID avamiseks?

Kirke Metsa 28.01.2019

Lapsed alates 7. eluaastast saavad mobiili- ja internetipangas kasutada isikutuvastuseks Smart-ID lahendust ja seda täiesti tasuta.

Algklassilapsed internetipanka tihti ei satu, kuid mobiilipangast oma kontojäägi vaatamine on mugav ka neile. Nii on ka lapsevanemal hõlpsam, sest laps ei pea helistama emale-isale, et teada saada, kui palju on kaardil raha. Kuidas laps ja mobiilipank kokku sobivad, saad põhjalikumalt lugeda siit.

Smart-ID registreerimiseks peab nii alaealisel kui lapsevanemal olema Eesti isikukood. Smart-ID jaoks ei pea olema tingimata Eesti telefoninumber, sest Smart-ID konto on telefoni mitte sim-kaardi põhine.

Kuidas avada lapsele Smart-ID, kui lapsel puudub ID-kaart või Mobiil-ID?

Kui lapsel puudub ID-kaart (alates 7a) või mobiil-ID (alates 15a), saab alaealistele ehk noorematele kui 18-aastastele Swedbanki klientidele vormistada Smart-ID Swedbanki kontoris. Selleks peab alla 18-aastane isik tulema pangaesindusse koos oma seadusliku esindajaga. Kaasa tuleb võtta alaealise ja lapsevanema isikut tõendav dokument (pass või id-kaart) ja lapse nutiseade.
Aja kokkuhoidmiseks tasub enne pangaesindusse tulekut oma nutiseadmesse Smart-ID rakendus alla laadida Google Play‘st või App Store’ist. Vajadusel saab seda teha ka koos pangatöötajaga.

Kuidas avada lapsele Smart-ID, kui tal on olemas ID-kaart?

1. Laadi lapse nutitelefoni Smart-ID äpp App Store’ist või Google Play‘st. Ava äpp ja järgi instruktsioone kuni selle hetkeni, millal palutakse minna Smart-ID registreerimise veebilehele reg.smart-id.com.

2. Ühenda oma arvuti külge ID-kaardi lugeja ja ava arvuti veebibrauseris reg.smart-id.com.

3. Palu lapsel reg.smart-id.com lehel oma ID-kaardiga sisse logida. Selleks on tarvis teada tema ID-kaardi PIN1 parooli.

4. Seejärel tuleb lapsel reg.smart-id.com lehele sisestada telefoni ekraanil Smart-ID äpis kuvatav kood, lisada enda kontaktid ning saata lapsevanemale Smart-ID avamise kinnituskiri. Kirja saab edastada meili teel või mõne muu kanali kaudu samalt veebilehelt.

5. Ava lapsevanemale laekunud kinnituskirjas olev link ja allkirjasta enda Mobiil-ID või ID-kaardiga lapse Smart-ID kasutamise tingimused ja taotlus. See võtab mõne minuti.

6. Smart-ID hakkab lapse telefonis tööle paari minuti jooksul pärast taotluse allkirjastamist lapsevanema poolt.

Kuidas avada lapsele Smart-ID, kui tal on olemas Mobiil-ID?

1. Laadi lapse nutitelefoni Smart-ID äpp App Store’ist või Google Play‘st. Ava äpp ja järgi instruktsioone .

2. Äpp annab teate, et Smart-ID registreerimiseks on tarvis lapsevanema luba. Selleks tuleb lapsel Smart-ID äpist saata kinnituskiri meili või mõne teise suhtluskanali kaudu lapsevanemale.

3. Ava lapsevanemale laekunud kinnituskirjas olev link ja allkirjasta enda Mobiil-ID või ID-kaardiga lapse Smart-ID kasutamise tingimused ja taotlus. See võtab mõne minuti.

4. Smart-ID hakkab lapse telefonis tööle paari minuti jooksul pärast taotluse allkirjastamist lapsevanema poolt.

Laps saab interneti- ja mobiilipanka kasutada siis, kui lapsevanem on talle vastava lepingu sõlminud. Teenust pakub Swedbank AS. Tutvu teenuste tingimustega www.swedbank.ee ja konsulteeri pangatöötajaga.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kui jätkate veebilehe sirvimist või vajutate „Jah, nõustun“ ikooni, siis nõustute küpsiste kasutamisega. Teil on võimalik loobuda antud nõusolekust igal ajal, muutes kasutatava seadme seadistusi ja kustutades salvestatud küpsiseid. Tutvuge ka meie meie küpsiste kasutamise eeskirjaga..