Swedbanki mobiilipangast kaob alates 16. juulist paroolikaardiga sisselogimise võimalus

Swedbanki mobiilipangast kaob alates 16. juulist paroolikaardiga sisselogimise võimalus

Ede Raagmets 08.06.2018

Swedbanki mobiilipanka saab alates 16. juulist sisse logida ainult Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaatori vahendusel, paroolikaardiga seda enam teha ei saa. Sarnaselt saab kasutada ka peagi turule jõudvat Swedbanki uue mobiilipanga prooviversiooni.

Üle-euroopalised reeglid ei pea paroolikaarti enam piisavalt turvaliseks isiku tuvastamise vahendiks ning regulatsioonidest tulenevad piirangud muudavad paroolikaardid tulevikus kasutuks. Soovime, et üleminek uutele lahendustele oleks sujuv ja klientidel oleks nende katsetamiseks piisavalt aega. Seega kutsume üles kõiki paroolikaardi kasutajaid võtma võimalikult kiiresti kasutusele alternatiivsed autentimisvahendid. Mobiilipangas on nendeks Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaator. Internetipanga puhul lisandub ka ID-kaart.

Peagi tuleme välja ka uue mobiilipanga rakendusega, mida saab samuti kasutada ainult Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaatori abiga.

Internetipanga kasutajaid ootavad muudatused ees sügisel, kui paroolikaardiga sisse loginud klientide jaoks muutuvad päevased ülekandelimiidid – alates 13. septembrist saab paroolikaardiga teha päevas 100 euro ulatuses makseid ja alates 8. novembrist kuni järgmise aasta 1. veebruarini 50 euro piires.

Ehkki aina enam kliente on mõistnud vajadust võtta kasutusele täiendavaid viise, kuidas interneti- ja mobiilipanka siseneda, on siiski väga palju ka neid, kes kasutavad jätkuvalt sisse logimiseks ainult paroolikaarti. Tasub meeles pidada, et järgmise aasta veebruarist Swedbanki kliendid paroolikaarte enam kasutada ei saa.

Tänaseks kasutab Smart-ID-d 163 000 Swedbanki klienti ja Mobiil-ID-d üle 120 000 kliendi. ID-kaardiga logib sisse keskmiselt 165 000 klienti kuus. 195 000 klienti kasutab tänaseni ainsa Swedbanki interneti- ja mobiilipanka logimise vahendina paroolikaarti.