Intervjuu Swedbanki innovatsioonijuhi Emma Heimoneniga

Intervjuu Swedbanki innovatsioonijuhi Emma Heimoneniga

Maarja Karmin 13.11.2017

17. novembril kogunevad finantstehnoloogia asjatundjad Tallinnas Fintech Forum nime kandval üritusel. Paneelis “How Are We Breaking Down Walls to Become a Single Financial Market?” astub üles Swedbanki digitaalse innovatsiooni juht Emma Heimonen. Käime koos Emmaga üle olulisemad mõisted kaasaegses panganduses. 

Mida tähendab Swedbanki jaoks innovatsioon?

Innovatsioon on majanduses moesõna olnud juba väga pikka aega ja erinevate ettevõtete jaoks tähendab see erinevaid asju, enamasti sisustatakse see mõiste kui täiesti uue ideega väljatulek või revolutsioonilise tulemuse saavutamine. Swedbankis tähendab innovatsioon igapäevast tööd oma  teenuste kallal. Näiteks arendame me pidevalt Swedbanki mobiilipanka ja püüame sealjuures olla sammu võrra ees klientide muutuvatest vajadustest. Uued ideed on head, aga mõttest veelgi tähtsam on suutlikkus idee ellu viia. Ja kiiresti. Pingutame ise ja teeme koostööd ka väiksemate finantstehnoloogia firmadega – head näited sellest vallast on MinaTjänster ning Erply. Et meie pingutused kannavad ka vilja, annab tõestust klientide hea tagasiside ja näiteks Eestis ilmuv ajakiri Digi valis Swedbanki mobiiliäpi Eesti parimaks mobiilipangaks.

Mida tähendab Open Banking (avatud pangandus) ning miks see vajalik on?

Open Banking on rakendusliidesel (ingl. k. application programming interfaces – API) põhinev koostööplatvorm, mida pangad, teised ettevõtted ning kolmandate osapoolte arendajad saavad  kasutada tarkvaraarenduste vahel (kliendi)andmete jagamiseks või toimingute algatamiseks. Meie eesmärgiks Swedbank Open Banking platvormi avamisel on anda oma klientidele võimalus saada osa turu parimatest kolmandate isikute toodetest ja pakkumistes. Open Banking platvorm suurendab koostöö ning ühisloome kiirust ja lihtsust. Oluline on siinjuures märkida, et kliendiinfot jagatakse vaid siis, kui klient on andnud selleks oma nõusoleku.

Kuidas on nutiseadmed ning digitaalsus muutnud pangandust?

Digitaliseerumine muudab üha majandusharude olemust, ka pangandus on muutumas: inimeste tarbimisharjumused nõuavad üha lihtsamat, läbipaistvamat ja kiiremat teenust, mis on kättesaadav 24/7. Samuti on õigustatud eeldus, et igale kliendile lähenetakse personaalselt:  võtmeteguriks saab olema see, kui nutikalt oskame kliendiandmeid tõlgendada, et luua tooteid ja teenuseid, mida konkreetne inimene tegelikult vajab ja ootab.

Kuidas saaksid traditsioonilised pangad kasutada ära blokiahela tehnoloogiat ning krüptoraha?

Kõik võimalused, mis on kättesaadavad finantstehnoloogia ettevõtetele, on ju kättesaadavad ka traditsioonilistele pankadele. Me oleme erinevates valdkondades katsetamas mõningaid blokiahela tehnoloogia lahendusi.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kui jätkate veebilehe sirvimist või vajutate „Jah, nõustun“ ikooni, siis nõustute küpsiste kasutamisega. Teil on võimalik loobuda antud nõusolekust igal ajal, muutes kasutatava seadme seadistusi ja kustutades salvestatud küpsiseid. Tutvuge ka meie meie küpsiste kasutamise eeskirjaga..