Keskkond ja kukkur käsikäes: miks ja kuidas loobuda soovimatust reklaamist?

Keskkond ja kukkur käsikäes: miks ja kuidas loobuda soovimatust reklaamist?

Liisa Aavik 16.05.2018

“Keskkonna kolmapäev: keskkond ja kukkur käsikäes” artiklisari tutvustab viise, kuidas säästa nii raha kui ka keskkonda.

Eelmisel kolmapäeval kirjutasin, kuidas säästa raha ja keskkonda väljaspool kodu süües. Toiduteemade juurde tuleme üsna pea tagasi. Sel nädalal räägime aga sellest, kuidas mitte lasta reklaamil tekitada vajadusi, mida sul pole. Töötan muuhulgas etnopesu ja psühholoogiliste teadusetenduste turundamisega, mille väärtusesse päriselt usun. Samas, leian, et peaksime piirama reklaami hulka, millega kokku puutume. Nii tekib meil vähem ihasid asjade järele, mida me tegelikult ei vaja. Kui aga tõepoolest on midagi vaja, siis kõikvõimas internet aitab alati. Järgnevad muutused saad ellu viia nupuvajutustega oma arvuti tagant.

Loobu tellimata paberreklaamist

Need kataloogid ja iganädalased lehekesed kõigilt supermarketitelt leiavad lõpuks ikka tee prügisse. Säästa puid. Loobu reklaamist ja telli endale sellele viitav kleebis mugavalt siit. Kui soovid siiski toitu puudutavate sooduspakkumiste kohta infot, vaata Kriisis veebilehte. “Mul on mugav sinna ümber ring tõmmata” – see ei ole vabandus. Kirjuta asi endale kas telefoni või paberile ülesse. Mobiilisõbralikum versioon on Sale mobiiliäpp.

Loobu e-kirja teel saabuvast reklaamist

Kui sinu e-kirjade sekka saabuvad mõttetud või ahvatlevad reklaamid asjade kohta, mida sa ei vaja, siis kirja jaluses on enamasti nupp “unsubscribe”, mida vajutades tellimusest loobuda. Info e-kirjast läbib suuri andmekeskusi, mis asuvad sinust kaugel ja kasutavad toimimiseks palju energiat. Internetikasutuse mõjust keskkonnale saad rohkem lugeda siit. Sa ei vaja tõesti ahvatlusi osta asju, mida sul tarvis pole. Kasutasin e-kirjatellimustest mugavalt loobumiseks lehekülge unroll.me.

Lõpeta sotsiaalmeedias inimeste jälgimine, kes ahvatlevad sind mõttetult kulutama

Ära jälgi inimesi, kelle postitused hõlmavad palju toodete reklaamimist, mida sul tarvis pole. Neile makstakse korralikult, et nad teeksid toodetega glamuurseid pilte ning teeskleksid, et nende elu ongi lust ja lillepidu. See on okei, et need inimesed nii raha teenivad. Sinu asi on meeles pidada, et ükski inimene ei loe roosiõievees raamatut hoides teises käes kallist lõhnaõli. Jälgi parem asju, mis pakuvad lisaväärtust. Instagrami teemaviited nagu #minimalism, #zerowaste, #ecofriendly või #inspirationalquotes keskenduvad kõik välise ja materiaalse asemel suuresti vähesega elamisele ja sisemistele väärtustele.

Võid Youtube’i vaadates kasutada reklaamide blokeerijat

Reklaamide blokeerimine Youtube’s on kahe otsaga asi. See, kui sina reklaame vaatad, aitab sinu lemmikutel sisuloojatel sissetulekut teenida. Samas on pidev reklaamide hulk väsitav ja ahvatleb kulutama asjadele, mida sa ei vaja. Ma ei pannud tükk aega nende mõtetega reklaamide blokeerijat peale. Samas tüütasid mind ära keset lõõgastumismuusikat mängima hakkavad valjud reklaamid ja otsustasin neist loobuda. Kui mõni sisulooja mulle tohutult meeldib, siis pigem annetan talle eraldi raha.