100 000 Swedbanki klienti võttis kasutusele Smart-ID

100 000 Swedbanki klienti võttis kasutusele Smart-ID

Ann Hiiemaa 04.01.2018

Märtsikuus turule tulnud uue isikutuvastamise rakenduse Smart-ID on Eestis kasutusele võtnud juba 140 000 inimest, neist 100 000 on Swedbanki kliendid.

Alates Smart-ID turuletoomisest on iga päev kasutajaid lisandunud ning tänaseks on üle kogu Baltikumi Smart-ID kasutajaid juba üle poole miljoni, 625 000 inimest. Ühtekokku tehti näiteks detsembris Smart-ID vahendusel kolme riigi peale tehinguid 9,2 miljonit (Eestis 2,6 miljonit).

Mobiilipanga kasutajate arv aastaga kahekordistunud

“Rõõm on näha, et inimesed tulevad uudsete lahendustega kaasa. Värske statistika näitab, et 75% Swedbanki klientidest, kes on hakanud kasutama Smart-ID-d, on ühtlasi asunud sagedamini kasutama e-teenuseid. Näiteks on aastaga kahekordistunud meie mobiilipanga aktiivsete kasutajate arv ning kliendid logivad rakenduse abil panka juba sagedamini kui internetipanga kaudu,” avaldas Swedbanki klienditeenuste juht, Ede Raagmets.

Kõige aktiivsemad Smart-ID kasutajad on 31–40-aastased Swedbanki kliendid, kuid tegelikult on Smart-ID populaarne kõigis vanuserühmades: noorim Smart-ID-d kasutav Swedbanki klient on 7-aastane.

Lihtne ja mugav Smart-ID

Smart-ID saab teha endale kodust arvuti tagant lahkumata või vajadusel ka pangakontorist. Smart-ID toimib lihtsal põhimõttel: kasutaja laadib Google Playst või App Store’ist nutiseadmesse Smart-ID rakenduse ning tuvastab oma isiku Mobiil-ID või ID-kaardi abil. Nii nagu ID-kaardi ja Mobiil-ID jaoks, on ka Smart-ID kasutamiseks vaja PIN1 ja PIN2-koode, mille kasutaja loob samas rakenduses. Smart-ID kasutamine on tasuta.